Service

För att kunden skall känna trygghet har vi som policy att vara till hjälp med alla problem som kan uppstå. Antingen det gäller felsökning eller en handhavandefråga. Många gånger gäller det frågor som ligger utanför vårt område. T.ex har de flesta importmaskiner en egen operatörspanel och alla OEM har sina egna PLC-program. Om då en kund ringer och har något problem, kan detta ligga i tillverkarens programvara och då blir uppgiften att försöka förstå detta och hitta en lösning på problemet. Allt för att kunden skall kunna komma vidare. 

Reservdelar

Vi har en väl fungerande logistikapparat för distribution av reservdelar. Om en beställning görs före kl. 17:00 så har kunden som regel sin reservdel på förmiddagen dagen efter. All elektronik finns för omedelbar leverans på centrallager på FAGOR Automation och med flygfrakt minimeras stilleståndstiden. Vi försöker alltid per telefon göra en inledande felsökning tillsammans med kunden, för att undvika missförstånd och ringa in problemet. Därefter tas beslut om det behövs ett servicebesök, eller om det är någon enhet som behöver bytas som kunden kan klara själv. Många gånger finns problemet i kringutrustningen men vi hjälper givetvis till att lösa situationen, även om det inte ligger i CNC-drivsystem. Vi strävar efter att alltid vara tillgängliga per telefon och om kunden behöver ett besök är vårt mål att vara på plats inom 24 timmar.

Fagor produkter

Kontakta oss

Tveka inte att kontakta oss!
Ring, mejla eller besök oss

Tel: 0481-71040
E-post: office(at)maccom.se

Mikael Bogren

Service, Teknisk support, 
Mob: +46 (0)73-436 85 44
mikael(at)maccom.se

Matthias Weslien

Ekonomi, Administration, 
Mob: +46(0)70-520 85 42
matthias(at)maccom.se

Leverans och Besöksadress:

Bruksgatan 4
579 72 Fågelfors

Post och Fakturaadress:

Svenska Maccom AB
Häggsjöhultsvägen 30
438 98 Hindås

Kontaktformulär

Ditt meddelande har skickats
Ett fel uppstod, meddelandet skickades inte.